lördag, april 12, 2008

Bilen....

Så idag har jag kört till Hjärup och lämnat barnen. Sedan skulle jag till Malmö för att ha sista mötet i denna PILA utredning.

På väg till Malmö ringer Frank och säger att den lagnings satsen som han sprutade i däcket egentligen inte ska köras på för länge utan bara till verkstaden. Så jag blev ju jätteglad (hihihihi) när jag körde på motorvägen. Så då blev jag lite rädd att hjulet skulle explodera eller något.

När jag sedan kom hem från Malmö så lät jag bilen stå för att kl. 15.00 vara nere på Citroen för att byta till sommardäck samt få lagat vinterdäcket inför nästa sesång.

Nybytade däck och inlaggda in bagagen. Fick köra hem och lägga dem i garaget innan jag körde och hämtade Sara, Emil & Daisy för att köra dem till konståkningsgympan på Svaneskolan.

Sedan blev det affären för inhandling av middagsmat. Frank hade beställt Pannbiff med lök och potatis samt lingonsylt.

Detta var jättegott och alla njöt.

Nathalie försvann upp till Fäladsgården på någon tillställning.

Vi andra myser hemma, jag vid datorn, maken kollar nyheter & barnen kollar film i Nathalies säng.

Vi ska kolla talang 2008 sedan kl. 20.00

Trevlig kväll.

Inga kommentarer: