söndag, april 13, 2008

Nathalie

Igår lördag var Nathalie på bowlingfest. Kl. 16:45 ringer min mobil och Nathalies kompis berättar att Nathalie är skadad, jag får prata med henne men hör inte vad hon säger för hon skriker i panik. Jag får då prata med Pernillas mamma och får då veta att hon slagit ut 2 tänder fram men hon vet inte hur mycket av tänderna som är av.

Jag springer ut och kollar om Maggan & Claes bil är hemma och det är den, så jag springer in och frågar om jag får låna deras bil för Frank är och lämnar Emil på kalas. Förklarar då att Nathalie slagit ut två tänder och jag måste ner till henne, jag fick skicka in Sara till Margaretha & Claes så hon slapp vara hemma själv.

När jag kom ner så grät nathalie helt förtvivlad och kramade Tina som oxå grät eftersom det var hon som hållt i klotet som Nathalie slog loss tänderna på.

Tänderna ligger i en mugg med mjölk i kylen just nu.

Idag söndag vill Nathalie fortfarande inte prata utan att ha handen för munnen.

I morgon ska jag ringa tandläkaren och försöka få tid till henne för visning och kanske ditsättning om det går.

Vi får hoppas att detta går bra nu... men det gör det för jag ska vända upp och ner på himlen för att det ska bli fint i munnen på Nathalie igen.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Herre gud.....hur har det gått för henne.......stackars tös.
Hoppas ni kan rädda tänderna.Vet ej hur de gör med bitar som är av.....
Fanns det ingen akuttandläkare att åka till när det hände ??
De kanske får sätta in stift tänder på henne senare ??
Tänker på er , hoppas det fixar sig till Nathalies bästa......
kramar M

Linda sa...

Stackars Nathalie! Vad ont det måste ha gjort! :-(

Hoppas att det går att få till det med hennes utslagna tänder. Som tur är så är ju tandläkarna rätt skickliga och fixar det mesta! Håller tummarna för det!

kram Linda

Anonym sa...

Just så gjorde Viggo med. Han blev inputtad i en lyktstolpe på fotbollsplan dagen före julafton. En timma senare var det kirrat. Nya framtänder!